Had een priester een operatie nodig om een ​​kruisbeeld uit zijn rectum te verwijderen?

Afbeelding via Shutterstock

Beweren

Een katholieke priester had een spoedoperatie nodig om een ​​kruisbeeld te verwijderen dat in zijn rectum was blijven steken.

Beoordeling

Vals Vals Over deze beoordeling

Oorsprong

De junk-nieuwssite van het World News Daily Report (WNDR), die niet tevreden was met het mijnen van mugshots vanwege de 'satirische' inhoud, vertrok naar één verhaal om zich een foto van een medische pionier toe te eigenen.



Een artikel oorspronkelijk gepubliceerd door WNDR op 26 september 2017 en opnieuw gepubliceerd op 10 januari 2019 betrof een 'Father Wendel O'Connor,' die naar verluidt onder gênante omstandigheden in het ziekenhuis was opgenomen:

KATHOLIEKE PRIESTER IN HET GEHOSPITALISEERD OM EEN KRUISBEELD UIT ZIJN RECTUM TE VERWIJDEREN

Een 57-jarige katholieke priester werd vanmorgen onder zeer gênante omstandigheden opgenomen in het Boston Medical Center.



Vader Wendel O'Connor werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht nadat hij de alarmcentrale had gebeld om te melden dat hij 'onder de douche was gevallen' en dat er een 25 cm lang kruisbeeld in zijn anale holte zat.

Uit de röntgenfoto's van zijn buik bleek dat hij inderdaad een groot religieus symbool in zijn rectum had geplakt.

Boston: leden van de bende van de dwergcriminaliteit die worden verdacht van 55 inbraken

Dokter James Shephard, die vader O'Connor behandelde, zegt dat hij geschokt was toen hij de röntgenfoto's zag.



Zoals alle inhoud van WNDR, werd het verhaal verzonnen, evenals de verwijzing naar 'Doctor James Shephard', de naam die aan een foto in het artikel is gekoppeld:

De foto toont eigenlijk Dr. Morris F. Collen, een van de originele leden van de Permanente Medical Group. Die groep is tegenwoordig beter bekend als de zorgverlener Kaiser Permanente. Volgens de bedrijf , de foto van Collen die door WNDR werd gebruikt, was oorspronkelijk gepubliceerd op de omslag van De moderne geneeskunde tijdschrift in 1968.

Collen's onderzoek leidde ertoe dat Kaiser Permanente een van de eerste computerdatabases produceerde die de gezondheid van patiënten bijhoudt. Hij ging dood op 27 september 2014 op 100-jarige leeftijd.

Ze gebruikten ook de afbeelding van Collen voor een ander verzonnen artikel , een 'rapport' uit februari 2016 over een tienermeisje dat beweerde dat ze 'goddelijk geïmpregneerd' was door een engel.

De artikelen van WNDR bevatten disclaimers onderaan, waarin wordt opgemerkt dat ze 'fictief' van aard zijn:

World News Daily Report neemt alle verantwoordelijkheid op zich voor de satirische aard van zijn artikelen en voor de fictieve aard van hun inhoud. Alle personages die in de artikelen op deze website verschijnen - zelfs degenen die op echte mensen zijn gebaseerd - zijn volledig fictief en elke gelijkenis tussen hen en een persoon, levend, dood of ondood, is puur een wonder.

Kaiser Permanente, die om commentaar werd gevraagd, zei dat ze contact hadden opgenomen met WNDR met het verzoek de site het laatste gebruik van Collen's imago te verwijderen.